Opret ny alarm

- 0,26 DKK
Guld Tavex danmark blog banner

Tavex Gruppen solgte 2.79 tons guld i 2011

Tavex Gruppen solgte 2.79 tons guld i 2011, hvilket er det bedste resultat i firmaets historie. Hidtil har 2008 tegnet sig som det bedste år for Tavex Gruppen, med et salg på 2,15 tons guld. I 2010 var resultatet på 1,74 tons.
Salget for 2011 fordeler sig således: Estland 705 kg, Sverige 604 kg, Finland 564 kg, Letland 546 kg, Bulgarien 328 kg og Danmark 49 kg.

Ledelsen siger

Meelis Antonen, Indkøbschef i Tavex Gruppen, siger at det flotte resultat kan forklares af to primære årsager: ”Den usikre situation på de finansielle markeder verden over har bestemt haft indflydelse på guld salget, men vi må heller ikke se bort fra den succes vi har haft på de andre markeder. Over 75% af guldet blev solgt uden for Estlands grænse, og vi ser en fortsat vækst i vores markedsandel udenfor Estland. Skandinavien har helt sikkert et kæmpe potentiale, men den største succeshistorie har været Bulgarien, hvor vi på nuværende tidspunkt har 5 kontorer. Guld salget er steget markant, på relativt kort tid i Bulgarien. Alt dette medfører at vi bliver nødt til at overveje udvidelse, men det er vigtigt at forholde sig kritisk til de forskellige muligheder, eftersom Tavex aldrig gør brug af lånte penge”.

Alar Tamming, Bestyrelsesformand, beskriver den seneste tids økonomiske udvikling: ”Det er klart at prisen på guld ikke kan stige uendeligt, men guld vil fortsætte med at stige så længe vi bibeholder det nuværende økonomiske system, der er baseret på papir-penge og risikable lån”. Det forventes derfor at folk vil vende blikket mod guld de næste par år, som en måde at bevare købekraften på. Der forventes hyperinflation over hele verden mellem årene 2013-2015. Set i et historisk perspektiv, vil den nuværende periode med gældskrise til sidst ende med en periode med høj inflation. Første når dette er overstået, vil guld atter gå tilbage til rollen som ædelmetal”.

Hvem er Tavex

Tavex er et selskab indenfor handel med investeringsguld og -sølv samt valutaveksling. Tavex vigtigste mål er at tilbyde kunderne den bedste pris og den bredeste vifte af både guld og sølv samt valutaer.
Tavex er et helejet datterselskab under Tavex Group – den største aktør indenfor salg og køb af fysisk investeringsguld og -sølv på det nordeuropæiske marked. Vores andet store forretningsområde er salg og køb (udveksling) af en bred vifte af valutaer både fysisk og elektronisk.
Tavex er en del af den internationale Tavex Group. Ud over at have 7 kontorer i Estland, har Tavex-koncernen datterselskaber i 5 lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Letland og Bulgarien.

Guldpris (XAU-DKK)
14 819,70 DKK/oz

+ 67,70 DKK
Sølvpris (XAG-DKK)